lördag 16 november 2013

Dekorerad medicinskåp!

Tänkte jag skulle visa upp några saker som jag har gjort tidigare.

Här är ett medicinskåp som min sambo absolut ville ha. Det var ett allmänt vitt och tråkigt metallskåp. Han fick köpa det på ett villkor att jag fick göra vad jag ville med det och detta är resultatet av det hela.

Först gjorde jag decopage med servetter med båt och strandmotiv på. Hade jag gjort det i dag hade jag förmodligen valt något annat.

Sedan limmade jag fast mosaik i glas med glaslim. Limmade sedan fast blå mosaikstenar runt om som en ram. När det hade torkat så fogade jag.

Skåpet blev mycket tyngre men det fungerar bra ändå. Vi är nöjda fast hade jag gjort det idag så hade jag gjort det i en annan färg. Nu pryder den vår lilla toa så det var lite trångt när jag nu fotade den.




2 kommentarer :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...